Lördag

Lördagen började med regn. Jag såg inte ut genom vindrutan för torkarbladet hade gjort sitt. I-landsproblem förvisso men det kändes som ett stort och jobbigt projekt att byta det. Jag åkte till OKQ8. Där inne stod tre killar på rad och bjöd på choklad. De gick sedan ut hämtade min dåliga vindrutetorkare, packade upp den nya och satte fast den. Därefter fyllde de på olja, spolarvätska, kollade glykolen och bytte två lampor. Hyggligt värre.

 

Efter det åkte jag till Gävle med min nyfixade bil och plåtade en demonstration mot att Läkerolfabriken kanske ska läggas ner. Dumt och dåligt förslag. Jag tycker också att fabriken ska vara kvar men jag stod ändå och tänkte: ”Demonstrera snabbare” för jag skulle hem och titta på hockey och äta pizza. Nu ska jag jobba vidare och fixa bilderna fina. Eftersom de inte varit i tidningen än lägger jag ut en bild på dagens hjälte Niklas Svedberg istället. Nu skiner solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback