Paket

Så här skriver Britt på sin blogg i dag:

Fördelar? "En av fördelarna med att vara frilans är att man blir bjuden på många julfester", skriver Pernilla, numera inte bara fotograf utan även flygkapten, på sin blogg. Visst. Sure. Inbjudningarna bara haglar ner. Dom dränker mig. Mvh bitterbittan@inteenspanelhöna.nu

 

Två år i rad har Britt och jag gått ut på restaurang och bytt julklappar med varandra. Första året gav jag henne färgglada designade hjärtemuffinsformar i silikon och jag hade även bakat muffins i dem. Britt fick en allergisk reaktion. Året efter köpte jag ett halsband åt henne i Los Angeles och precis innan jag skulle ge henne det såg jag på hennes blogg att hon inte använder smycken. Men jag ger inte upp, jag provar i år igen.

 

Det känns lite taskigt att strö salt i såret på Britt nu men...

Festen i går hade varit bra även utan goodiebag men den får ett ännu större plus på grund av den. I en fin tygpåse låg knäckebröd, tvättmedel, wc-tabletter, schampo, balsam, bokmagnet och lypsyl. Maten var utmärkt den med. Nästan hela bordet var vegetariskt.
 

Nu ska jag snart åka till julbordet med flygklubben. Jag ringde Martin och hörde mig för om mötet kommer bli en lång, seg och utdragen historia men han påstår att det stökas över fort. Jag antar att det är lite mer "dött är gött" på det där bordet, men jag ger mötet och maten en chans. 


Kommentarer
Postat av: britt

Du kan ge mig goodiebagen i julklapp vettja!

2012-12-07 @ 16:42:02
Postat av: Pernilla

Vi får se hur det blir med den saken Britt.

2012-12-08 @ 10:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback