Tomte

Min polare Matte kom och tomtade hemma hos mig. Jag såg först att han smög omkring utanför huset och sedan haltade han in och pratade konstigt. Jag var först lite osäker på om det verkligen var han som kom eller om han skickat någon annan. Han tomtepratade hela tiden och ville dricka tomtedryck ur sugrör. Jag hade gjort i ordning en säck med paket. Först försökte tomten sno några men sedan märkte han att de flesta paketen faktiskt var till honom. Han var riktigt bra. Nästan för bra. Han släppte inte den där tomtegrejen en sekund och då var det ändå bara ett barn här som inte ens är tio månader. En kompis lekte monster med ett barn förut och till slut sa barnet ”inte så mycket” och så kände nästan jag med tomten också. Jag blev nervös och skrattade hela tiden för att han gick in för det så hårt. När paketen var utdelade följde jag med honom till bilen för att prata lite vanligt men det blev inget av med den saken. ”Det syns att du blivit kvinna” fortsatte tomten innan han avslutade med ett ”God Jul” och så haltade han i väg. Tomten får fem guldstjärnor av fem möjliga. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback