Katt och fiskvakt

I morgon åker jag till Stockholm för att passa Zlatan och Kitty som är två söta katter. Jag fick nu ett meddelande om att jag gärna får vara fiskvakt också. Det är kattägarens kompis som har några guldfiskar och andra akvariefiskar som behöver pysslas om. De har i dag fått en sorts näringsplupp som gör att de ska klara sig 14 dagar till, men det är tydligen bra om jag kollar till dem i alla fall för det kan hända att någon av dem kolar vippen och i så fall ska jag använda en håv och en hink och ordna med begravning.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Haha, åh, begravning. när jag bodde i sundsvall lovade jag lite löst att en klasskompis skulle få ha sin guldfisk i mitt sköldpaddsakvarium över jullovet, men han kom aldrig förbi. Jag reste hem till Gävle i två veckor, jag hade en sådan matmaskin som släppte ner mat varje dag. När jag kom tillbaka levde sköldpaddorna och allt såg ut som vanligt i akvariet. En kompis frågar hur det hade gått för Rasmus guldfisk. "Nej, han kom aldrig över med den" sa jag. "Men jag använde ju din extranyckel och vi släppte i Guldis när du redan åkt hem" sa kompisen. Sköldpaddorna måste trott att Guldis var en del av julbordet.

Blev väldigt långt detta men kände att jag behövde berätta det för någon, har fortfarande dåligt samvete.

Postat av: Pernilla

Jag tycker att det är fint att du delar med dig!

Själv gav jag mina fiskar till en kompis som hade ett stort fint akvarium. Jag trodde att de skulle tycka att de kommit till paradiset, men hennes åt upp mina ganska omgående.

2012-01-06 @ 15:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback