Mat och blommor

I går (lördag) var det en överraskningsmiddag för min bror som fyllde år. Hans fru hade ordnat så att vi var ett helt gäng som satt och väntade när de kom till restaurangen. Jag var även bjuden på mammachampagne hemma hos Marika så jag fick äta lite snabbt och åka vidare till henne. Jag var den enda vegetarianen där men hon hade ändå lagat vegetarisk mat med tanke på mig. Det kändes lite pinsamt eftersom jag kom från en middag och var för mätt för att äta. Jag gick direkt på efterrätten. Jag känner mig som en riktigt besvärlig en som ska envisas med att inte äta dött. Marika får i alla fall många guldstjärnor för sin insats. Apropå dött, nu är jag tillbaka hos katterna i Stockholm och till min stora fasa håller en stor fin rosablommande blomma på att lägga ner. Katterna har dessutom halvt ätit upp en annan blomma, i ett rum där de inte får vara. Jag får se hur jag löser det här. Jag tar och sover på saken.


Kommentarer
Postat av: hanna

Haha, du måste löst det där bra. Jag märkte ingenting! Men jag vet, de älskar den där växten. :)

2012-01-21 @ 17:20:26
Postat av: Pernilla

Ja de gånger Zlatan fick gå in och titta lite visste han direkt vad han ville titta på... Blomman blev faktiskt finare bara av att få lite vatten.

2012-01-22 @ 20:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback