Flyglektion

Matte messade och påpekade att jag inte bloggat på snart två dagar så nu har han höga förväntningar. Det är bara det att det inte har hänt så mycket så det blir lite svårt att leva upp till det, men jag tar och berättar om dagens flyglektion. I dag flög jag med sådana där konstiga glasögon igen som gör att jag bara kan titta på instrumentbrädan, jag ser inte fönstren. Lektionen gick ut på att jag skulle fixa till planet efter konstiga situationer. Jag skulle kolla ner i golvet och läraren skulle flyga runt lite och sedan skulle jag titta upp snabbt och rätta till hastigheten och se till att vi låg rätt på vingarna. ”Gör lugna rörelser så att jag inte blir yr i huvudet” sa jag till honom flera gånger. Men övningen var tydligen inte tänkt på det viset för han skrattade bara och började flyga runt så att det kändes som om jag satt i en bergochdalbana. Min första reflex var att hugga tag i hans arm men jag kunde ju inte sitta och nypa i den så jag tog tag i stolen istället. Det gick ganska bra att få tillbaka planet i rätt läge så efter det gjorde vi några landningar. De vanliga landningarna fungerade, den här gången var det när jag lekte att motorn gått sönder som det blev lite fel. Hade det varit på riktigt hade jag landat i ett dike, men nu var det ju bara en lek. Så kan jag kanske tänka om det blir otäckt någon gång och jag behöver lugna ner mig själv. Då kan jag kanske intala mig att det inte är någon fara, det är ju ändå bara ett tv-spel. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback