Katter

I dag plåtade jag Pelle Olsson igen. Han var tålmodig och ställde upp på många bilder, men det gjorde inte hans katt. Katten hade inga som helst planer på att vara med på bild. Hemma hos mig är det katter nu också. Fyra stycken till och med. Hundarna har fullt upp att smyga på dem. Det är min brors katter som är här. Anton är fet och lägger all fokus på mat. Han stryker omkring i köket hela tiden. Simon är lite äldre och har tappat i rang. Han bestämde allt förut men nu har han sjunkit längst ner på katternas interna ranking. Ägarna däremot tycker synd om honom och han får därför VIP-behandling dagarna långa. Han får särskilt god mat. Sabina är en vildkatt som liksom bara anslutit sig till gruppen och hakat på de andra. Hon fräser så fort man kommer nära men när hon ska få mat kan det hända att man får klappa henne lite. Douglas är katten med energi. Han har så mycket energi att de andra tröttnat på honom. Han kan på flera meters håll kasta sig iväg över rummet för att sedan landa på ens axel. Det är alltså full fart här.


Kommentarer
Postat av: hanna

Hihi. Jag gillade Katt-nytt. Mer sånt.

2012-03-01 @ 22:40:00
Postat av: Pernilla

Vad roligt att du gillar Katt-Nytt. Då ska du få mer av det nu.

2012-03-03 @ 15:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback