Morsdag

Jag messade min bror och påpekade att jag köpt en whisky till mamma i morsdagpresent, men som vanligt kunde jag inte hålla mig så hon fick den redan på lördagen. Jag tycker dessutom att whisky passar bättre på lördagar än söndagar. I morse ringde min bror och sa att han också hade köpt en whisky till henne, fast en mycket finare än min.

- Jag köpte en single malt som kostade 263 kronor, sa han.

- Men min kostade 259 så då var din bara några kronor dyrare.

- Ja, men det är ändå det som räknas, svarade han.

Min omogna bror hör hemma i sandlådan och dit är han även på väg. Han är jättemallig över att han ska åka till Kalles sandlåda tisdag-onsdag. Det är ett stort grustag där man får leka med grävmaskiner, stora bandtraktorer och andra saker som har motor. På hemsidan står det: ”Tänk att få sitta i en Cat D7 och plana ut en stor jordhög som din kamrat just anlagt med en rejäl grävmaskin. Här finns massor med bamsiga maskiner att pröva på.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback