Depåstopp

Flera bilar halkade av vägen framför mig. Några sladdade runt i rondellen och fick börja backa och greja och en fick helt nog och parkerade mitt på vägen i rondellen och gick sedan därifrån. Själv åkte jag riktigt sakta och klarade mig hela vägen till däckverkstaden. Jag hade ringt några minuter innan bara.

- Kan ni byta mina däck?

- Ja, kan du komma kl…

- Kan jag lägga i dem nu och komma direkt?

- Ja, det går bra men det är några bilar före så du får kanske vänta några minuter.

Men det blev ingen väntan. Jag körde rätt in.

Förra gången var det tre killar som bytte, så jag blev lite besviken när det bara var två den här gången.

- Förra gången var det som ett depåstopp, sa jag och då från ingenstans kom kille nummer tre och skyndade på det hela så att de fick en bra sluttid även i dag.  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gled runt ett helt varv men sedan var det bara att fortsätta så det gick bra. /Cat

2012-10-30 @ 12:09:59
Postat av: Pernilla

Skönt det då. Kör lugnt!

2012-10-31 @ 18:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback