Borlänge

Tolk var fixad och jag skulle möta honom och en kille i Borlänge klockan 14.30. Tolkens telefon tutade upptaget hela tiden men jag gick in på avtalad tid och hittade honom i ett rum där han satt och pratade. Bredvid stod killen som jag skulle fotografera och vi väntade båda två en stund på att tolken skulle lägga på luren, men när han pratat färdigt i telefonen fastnade han istället vid datorn.

- Det där klarar ni själva, sa tolken.

Trots att killen bara pratade lite svenska och ingen engelska så gick det riktigt bra. Först tog vi en promenad runt en damm och sedan åkte vi till Kupolen. Killen poserade som en riktig modell och bytte tröja och hade sig. Det blev lite missförstånd men jag började prata tvärtomspråk så löste sig det. När jag sa ”du kan stå där” så gick han mot mig och när jag sa ”nu kan du gå” så stod han still. Vi gjorde en liten lov ut i en rondell också för han trodde nog att jag ville dit, men det blev helt okej bilder i den så det var bara bra att han gick ut där.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fint!

2012-09-27 @ 07:16:19
Postat av: Anonym

=)

2012-09-29 @ 14:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback