Fredag

”Vågar du flyga själv till Borlänge nu då?” frågade flygläraren.

”Näe” tänkte hjärnan. ”Jaa”, svarade munnen.

Tanken var att jag skulle göra som munnen sagt. Jag satt inne på flygplatsen och funderade på om jag kommer att hitta dit. En helikopterlärare som var på besök från Norrtälje erbjöd sig att flyga före och visa vägen alternativt att hämta hem mig om jag skulle flyga vilse. Det var ett snällt erbjudande men det blev för mycket moln över Dalarna så turen ställdes in och jag nöjde mig med att flyga omkring över Storsjön istället. Till Dalarna kom jag i alla fall för när jag landat tog jag bilen dit för att göra ett jobb åt Aftonbladet och sedan blev det raka vägen hem för att käka pannkaka. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback