Olika elever

Det är roligt att undervisa på Konstskolan. Dessutom är det som en utställning för mig att gå runt och titta på vad eleverna gör och jag har tur för alla där är snälla. Jag har hört att alla elever inte är lika vänligt inställda som de jag träffar. Reportern Lisa Röstlund ringde till exempel en förtroendevald elev på Lundsberg och frågade vad han anser om Skolinspektionens beslut. Svaret: "Håll käften jävla hora".

Vd-Julia har haft en elev i dag hon med. Statsministern var och besökte henne i yxfabriken. De fikade, pratade yxor och högg ved. Jag har också fikat i dag, i går däremot var det sämre med det för bullarna i kiosken tog slut mitt framför näsan på mig men i dag hann jag på några. Jag var där i eftermiddags också:

- Finns det inga bullar?

- Nej, nu är bullarna slut och du har ju dessutom redan köpt två stycken i dag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback