Julafton

Vilken underbar jul. Tomten kom i år också. Det var min polare Matte som ställde upp. Precis som förra året gick han in hårt för sin uppgift, men i år när jag följde honom till bilen pratade vi i alla fall lite vanligt. Förra året gick inte det för då var han helt inne i tomterollen. Vi hade tidigare bestämt att vi skulle gå ut tillsammans och jag försökte då ta upp det vid bilen. 

- Vilken tid ska vi gå ut i morgon då? frågade jag.

- Gå ut i morgon? Inte kan jag gå ut i morgon. Det tror jag inte att tomtemor skulle gilla, sa han och hoppade in i bilen, önskade god jul och åkte i väg.

 

I år var jag färdig med mina paket tidigt. Jag tycker bäst om att ge bort upplevelser så jag hade räknat ut att vi skulle gå på en dinnershow tillsammans. Det var bara det att familjen beslutade sig för att presenterna bara fick kosta 100 kronor så min plan sprack. Jag fick ge bort dinnershowen i födelsedagspresent istället. Jag hade även köpt en whisky för jag tycker att sprit också räknas till upplevelser. Whiskyn var för dyr men jag gjorde så att jag öppnade flaskan och tog mig ett glas och slog sedan in den. För en öppnad flaska borde ju sänka värdet rejält. Nu visade det sig att jag fick många väldigt fina paket och ingen hade följt det där med 100 kronor.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback