Mellandagar

Redan förra veckan var jag färdig med alkoholinköpet inför nyår men sedan kom mellandagarna och all sprit försvann. I dag var jag åter på systembolaget.

- Hej Annika, nu är jag här igen.

- Det börjar bli ofta, svarade butiksbiträdet.

- Jag måste skynda vidare till whiskyn, sa jag och drog iväg.

 

I onsdags var jag hemma hos Ulrika och spelade spel och drack drinkar. Några personer på festen var ivriga och gick loss på spriten direkt men Ulli läxade upp dem.

- Nu får ni faktiskt dricka glögg först trots att den är alkoholfri.

Ulrikas barn ville spela bordshockey. En kille kom tillbaka och hade vunnit över barnet. Jag tyckte det lät taskigt att inte låta lillen vinna men sedan när jag själv stod vid spelet kände jag inte alls för att vika ner mig så jag vann med 6-1.

 

I går blev det mer hockey. Jag gick privat på Brynäs-Modo och det var en upplevelse att se en match utan att titta genom kameralinsen. Jag tror att vi var ca 150 personer som bussades dit efter en middag på Fullriggaren. Första perioden satt alla tillsammans men sedan drog mina grannar och var borta i en och en halv period. Jag pratade istället med en dam som visade sig vara mamma till en spelare i Modo.

- Har han gjort någonting bra på isen då? frågade jag.

- Nej, han hamnade i utvisningsbåset så att Brynäs kunde göra mål.

Det gjorde han bra så att vår feststämning inte blev förstörd. Brynäs fick två poäng och vi kunde glada bussas tillbaka till Fullriggaren för att festa vidare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback