Sundsvall

Mycket Sundsvall blir det och det är bra för det är roligt där. I dag gjorde jag först två jobb och sedan åt jag middag med Annika och hennes familj. Vid middagsbordet berättade Annika att när sonen Simon var mindre och de gick i en affär frågade han om några människor med dreadlocks var troll.

- Ja, jag blev kanske lite rädd och orolig, konstaterade han.

Sedan frågade jag om han kommer att få några paket från tomten.

- Ja, alla som är goda inombords får det.

Jag hade en tidig julklapp med mig till honom. I paketet låg en hund och Simon skyndade att riva av papperet eftersom jag slagit in den stackars jycken på det där viset så att han inte fick någon luft. På sitt rum hade han en nästan likadan men prickarna satt olika så han ville inte byta bort honom. Den första hunden heter Pricken och den här ska heta Fläcken.  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback