Möten

Jag hade tre möten bokade efter varandra i dag. En buse skulle efter detta slippa frivården och två skulle börja övervakas. Han som skulle skrivas ut dök naturligtvis upp medan de två andra uteblev. En av dem hörde inte av sig alls men den andra ringde i alla fall och meddelande att han var magsjuk. Jag har under mina år som övervakare noterat att många drabbas av magsjuka just på mötesdagen. Tur i oturen är att många av dem frisknar till fort igen, ofta redan samma dag. Matte ringde när jag var på väg till mötena och han tyckte att det fanns en naturlig förklaring till deras oroliga magar:

- Det är klart som korvspad att dom blir dåliga och bubbliga i magen när dom ska träffa dig. Jag är själv skitnervös varje gång jag ringer till dig utifall du kommer att svara. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback