Påven

Apropå att påven ska avgå så var jag och Hanna och morsade på honom. Han satt där på en stol när vi kom in på torget och vi hade starka aningar om att det var just påven men vi ville ha det bekräftat så vi frågade några andra vem som satt där framme.

- It is the Pope!?!?! svarade dom och verkade tycka att vi var lite konstiga.

 

Sedan gick vi på klubb och en kille kom fram och ville köra runt oss i sin bil så att vi skulle få se Rom.

- Hur mycket har du druckit då? frågade jag.

- Inget, sa han.

- Hur många knivar har du i bakluckan då? frågade jag.

- Tio, svarade han.

 

Vi gick ut till bilen och mycket riktigt hade han tio stora knivar i bakluckan.

- Han är ju ärlig i alla fall, sa jag och så hoppade vi in.

Han sa att han arbetar som kock och att det var därför han hade så många knivar. Vi blev guidade och såg en massa fina byggnader. Rundturen avslutades med att vi blev bortkörda av polisen för att vi stod för nära en fontän men kvällen får ändå högsta betyg.

 


Kommentarer
Postat av: hanna

Hihi. Det där sista hade jag glömt. Minns du utsikten genom nyckelhålet? Tänkte faktiskt på Rom förut idag, nån reklam jag såg. : )
Kram!

2013-02-12 @ 14:53:50
Postat av: Pernilla

Ja, jag minns nyckelhålet och den där fina byggnaden som bara blev mindre och mindre ju närmre vi kom. Den där polisgrejen är lite vag för mig med men jag tror att fontänen låg i en rondell och att det var därför polisbussen kom dit och tog bort oss. Kram!

2013-02-13 @ 18:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback