Dubbeldippa

Jag fick precis ett sms av Matte. ”Blir det ingen blogg i dag?”

Annelie och jag sitter hemma hos mig och dricker vin och dippar lite. Jag hade faktiskt inte tänkt att blogga men för Mattes skull kommer här nu ett inlägg och det får bli om just att dippa.

- Man får dubbeldippa, säger jag på de fester Matte är med.

Han blir helt tokig om man gör det. Egentligen tycker inte jag heller att man ska dubbeldippa men det är så roligt att reta upp honom så jag säger det ändå. Dubbeldippa kan man göra ensam eller om man är med sin partner eller en riktigt nära vän. Fast jag har i och för sig varit med om dubbeldipparnas dubbeldipp. Det var när jag pluggade i Kalix. Klassen samlades då och då framför en glasslåda som vi hällde chokladsås i och så åt alla direkt ur den. Jag åt bara i början för sedan tyckte jag att det blev för grisigt.     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback