Födelsedag

Jag kom just på att min bror fyller år i dag och då räknade jag snabbt ut att jag fyller år i morgon. Han har nu fått tillbaka sin fräsande katt och hon verkar trivas i sitt nya hem för hon ligger inte och kurar under soffan som hon brukar, utan hon ligger utsträckt i den.  

 

Själv har jag fått tillbaka en hund. En av Alice valpar lämnades på foder och hon har bott där i cirka sex år så egentligen kan man säga att vi gav bort en hund som kostar cirka 10-16 000. Nu vill de inte ha kvar henne längre för att de har fått barn. Jag har länge tyckt att det verkar som om graviditeter gör någonting med hormonerna i huvudet på folk, inklusive på min egen bror, som gör att djuren graderas ner ordentligt. Plötsligt verkar de små pälsklädda liven inte vara värda särskilt mycket alls.

- Får man ”dum i huvudet-hormon” när man blir gravid? brukar jag fråga min mamma som inte verkar bli imponerad över mitt resonemang.

 

I dag besökte jag Borgarskolan där jag föreläser ibland. Lärarna bjöd på tårta så jag ser det som att jag redan fått i mig födelsedagsbiten. Fina tulpaner har jag också fått och jag tror att jag ska få ett par klackskor av mamma i morgon så jag är redan mycket nöjd.  


Kommentarer
Postat av: U

Vilken hund pratar vi om nu?? (förvirrad) Har du inte bara Alica och Minja? En till?

2013-01-17 @ 15:40:18
Postat av: Pernilla

Den tredje heter Molly. Jag försöker hitta ett nytt hem till henne nu för hon och Minja slåss hela tiden så de kan inte vara tillsammans.

2013-01-17 @ 19:45:05
Postat av: U

Aha! Var alla tre hos dig igår? Det tänkte jag inte på:)

2013-01-17 @ 22:03:42
Postat av: Pernilla

Haha. Nej, Molly är fortfarande kvar hos tjejen som fått barn. Säg till om du vet någon snäll och bra djurvän som vill ha en hund. Någon som inte tänker dumpa henne om några år.

2013-01-17 @ 22:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback