Brolle

Ulrika är helt förtjust i Brolle så i går när han kom till Skutskär blev det fest. Först hade vi uppladdning med kräftor, räkor, paj, chokladmousse och Brollemusik. Vid bordet var det någon som tog kort och jag sa att jag ville piffa mig fin innan ifall det skulle läggas ut på facebook.

- Det tar för lång tid, konstaterade Ulli.

Ulrika brukar alltid sminka mig när vi ska på fest. Hon frågar inte ens utan sätter bara igång. Så även i går och då var det piff deluxe. Först tvättade hon mitt hår, sedan blåste och lockade hon det. Vi var hemma hos Katarina som är hennes syster.

- Syrran har svindyra produkter så nu passar vi på, sa Ulli och hade i diverse saker i mitt hår.

Stolen jag satt på snurrades plötsligt runt. Håret var färdigt och det var dags för ansiktet.

- Jag gillar att ha dig som min lilla docka, sa Ulli och piffade på.

 

Vi tog plats längst fram vid scenen. Ulli piffade mitt hår tillrätta lite då och då. Brolle och Nanne Grönvall var toppenbra, men Ulli hade lite synpunkter på spellistan.

- När jag ropar så gör du också det, beordrade hon mig och fortsatte. Vi ska ropa Suspicious mind.

- Jaså, jag får väl göra det då, svarade jag.

Precis när jag sagt det började Suspicious mind spelas och det bästa av allt var att Brolle gick direkt fram till Ulrika och tog hennes hand och frågade vad hon heter. Efter att ha hållit i den ganska länge sa han att alla skulle ge Ulrika en applåd och hela parken klappade händerna åt min privatpiffa. Jag tyckte det var toppen och Ulrika blev såklart riktigt nöjd hon med. Efter konserten delade Brolle ut rosor så hon fick en sådan också. Sandra och Katarina fick en varsin de med. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cat

Lyckos er!!! :)

2013-07-23 @ 21:21:53
Postat av: Fia

Hon är för go Ullis!

2013-08-12 @ 14:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback