Möte på frivården

Det var möte på frivården i dag. Det är i princip ett ideellt arbete. Jag satt i väntrummet och funderade på hur det kommer sig att lönarbetarna på frivården sitter innanför tjocka, låsta dörrar medan ideellarbetarna får sitta i väntrummet tillsammans med ibland höga, ibland skitförbannade, ibland höga och skitförbannade människor. De tre som jag är övervakare åt är i alla fall snälla. Det sköter sig numera utmärkt. Löntagarna innanför de låsta dörrarna är fina och bra. Handledaren till mig och en av killarna som jag är övervakare åt imponerar stort. Både killen och jag gillar henne mycket. Hon är genomsnäll och lägger ner hela sitt hjärta i arbetet. Det är helt otroligt att hon orkar engagera sig så mycket som hon gör. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback