Midsommar

Det var en fantastisk midsommarafton i går och då var jag ändå nykter. Först firade jag med lille Winston och familjen. Maten åt vi hemma och tårtan togs med till en majstång. Jag kände mig lite lurad eftersom jag var tvungen att följa med dit för att få i mig det gottigaste, men väl på plats var det riktigt trevlig. Fräckt nog så drog jag i alla fall direkt efter att jag ätit upp min bit.

 

Jag åkte vidare till några av mina vänner som var i en stuga vid vattnet. Korna stod precis vid tomtgränsen och tittade på. Tack och lov var jag ensam nykter på festen och blev därmed chaufför när alla ville åka vidare till campingen. Jag fick låna oljeshejken TC:s skitsnabba Mustang cab för att skjutsa alla i. Jag tyckte att det gick väldigt fort när jag körde den och det visade sig att jag gick efter fel mätare. Jag tittade på miles per hour. ”Det gör ingenting om ni glömmer någonting, för då åker vi bara tillbaka och hämtar det” sa jag generöst.

Sedan kom den tråkigaste stunden på hela kvällen. Jag hade kört hem alla och bilnyckeln skulle lämnas tillbaka. Hela kroppen skrek ”Nej, gör det inte”. Det var verkligen en jobbig stund för mig.  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback