Helgen

Min kompis Tobbe är mc-lärare samt jobbar med säkerheten i Kungsberget. I dag var vi ute och åkte slalom tillsammans. Solen sken, snön var perfekt, köerna korta och det gick riktigt bra trots att jag inte åkt på länge. Jag blev desto nervösare över min bilkörning eftersom han är lärare. Jag hämtade upp honom och kände genast hur jag förvandlades till en liten ögontjänare som blinkade ordentligt, höll hastigheten exakt och jag höll till och med i ratten med båda händerna.

- Gör du dig till nu? frågade han.

- Jag blir nervös av att ha dig i bilen. Ska man hålla ratten tio i två eller?

- Men kör som du brukar!

 

I går jobbade jag åt Aftonbladet och var därför på besök hos både brandmännen och på ambulansen. Efteråt fick jag skynda mig till after worken för att hinna få i mig mina musslor. Peter från SVT och hans kollegor var där samt min kompis Elin som är psykolog. Hon är inte bara smart och snäll utan även sjukt snygg.

- Har du någon bild på Elin? frågade en killkompis.

- Behöver du psykologhjälp?

- Nej.

Jag visade en bild.

- Jag behöver nog psykologhjälp trots allt.

 

Det blev inte så mycket alkohol i går och tur är väl det med tanke på att Matte har sin 31-årsfest om en timme. Han ska ha en temafest och temat är: Sprit. ”Alkohol är tillåtet, men inte svagare än 25 %.”
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Elin är snygg. Väldigt snygg.

2013-03-24 @ 11:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback