Promenad

Min granne Kattis och jag går ofta promenader men någon powerwalk är det inte tal om. Är det inte min hund som ska stanna och nosa så är det Kattis som ska fotografera. Hennes favoritmotiv verkar vara vissna blommor och taggtråd. Hennes ögon börjar glittra när vi närmar oss kohagen och väl framme sätter hon sig ner vid sin taggiga tråd. Där sitter hon länge och sedan går vi några meter och då plötsligt ser hon att taggtråden är ännu vackrare lite längre fram och så sätter hon sig igen. Sådär håller vi på. Hon har även ett tredje motiv som hon gillar att ta när det är mörkt ute och det är på min hund Minja. Min lilla raring får ställa upp sig på en mörk väg och sedan hittar jag henne på facebook med lysande ögon på grund av kamerablixten och med kommentarer som till exempel ”Usch, vad är det där? Scary, är det ett monster? Ser nu att det var ett koppel också. Då är det något gulligt antar jag. Gulligt är väl en överdrift...” Här är ett av Kattis verk. Jag hjälpte till att glittra bilden med snöflingor. 
 

Kommentarer
Postat av: Lolo

Fantastiskt! Vilken känsla.

2013-03-09 @ 18:56:13
Postat av: Pernilla

Ja, Kattis kan det där med vissna blommor och taggtråd. Det är verkligen hennes grej. :-)

2013-03-10 @ 23:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback