Kamratposten

I dag fick jag Kamratposten i brevlådan. I den har jag plåtat ett reportage om en jättegullig kille som håller på rätt fotbollslag. Jag passade på att plåta honom med hans favoritspelare Jonas Lantto så att han fick träffa sin stora idol.

 

Jag kommer att läsa hela tidningen för den är grymt bra. Prat tillexempel där barnen skriver själva är alltid intressant. Här kommer två exempel.

 

”Usch för karuseller. En sak är dålig: Jag är jätterädd för berg- och dalbanor. Men min klass ska eventuellt åka på klassresa till Liseberg! Jag har varit med och samlat pengar och så kan jag inte följa med, för jag vågar ju knappt åka Nyckelpigan.”

 

”I dag hade vi musik med en vikarie. Vi fick lyssna på låtar och då spelade vi Sean Banan och alla bara WHOOO, ASBRA! Sedan lyssnade vi på lärarens favoritlåt och då skrek alla BUUU, SKITDÅLIG! Då tyckte jag synd om läraren, för hon var ju skitsnäll. Jag tycker man ska respektera andras musiksmak. Jag gillar Sean Banan, han är jättebra, men om man gillar till exempel Yohio så ska man inte bli helt dissad.” 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Underbart.

2013-05-02 @ 23:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback