Utflykt

Minst en gång om dagen vill mina hundar ut och åka bil. Ofta lägger de sig bara och sover i baksätet så det känns lite onödigt men ut och åka vill de i alla fall. Jag brukar ta med dem när jag ska till affären eller när jag ska på något annat ärende så att turen har något mer syfte än att bara cruisa runt med de där sovisarna. Affären är alltid ett risktagande. Jag springer in och köper till exempel en tidning och skyndar mig tillbaka ut igen så att det inte ska bli för varmt i bilen. Imponerande ofta får jag mig en utskällning för att jag lämnat dem. Att jag åkt dit just för deras skull är ingenting de argsinta djurvännerna vill lyssna på, men det är bara fint att folk bryr sig så jag får hacka i mig det där. I dag åkte vi till biblioteket där jag plockade på mig några filmer. ”Jag ska bara se positiva och glada saker nu” sa jag till bibliotekarien. Han tog då alla mina filmer och ställde tillbaka dem igen och så plockade han fram nya. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback