Mamma, barn, hund

En killkompis dotter ville leka i enrum med mig i dag när jag var där och hälsade på. Jag skulle vara mamma, hon skulle vara dotter och hunden fick passande nog vara hund.

- Nu börjar vi leka, sa hon.

Jag satt helt handlingsförlamad på hennes säng.

- Börja! beordrade hon.

- Börja med vad? undrade jag.

- Städa!

Vilken genialisk lek tänkte jag. Hon passar på att få sitt rum städat. Men det var inte så hon menade för jag skulle bara gå runt och låtsasstäda. När vi var färdiga med det skulle vi låtsasäta smörgåsar. Jag började bre dem och hon vek sig dubbel av skratt.

- Du leker fel!

Sedan skulle vi rita.

- Du ritar fel! Hon skrattade åter så hon kiknade.

Trots alla mina fel så fick jag ett halsband och ett armband som hon gjort innan jag gick hem och hon sa flera gånger att jag gärna får komma tillbaka snart.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback