Blandat

I måndags var jag i Bollnäs och träffade en 95-årig dam som både jag och reportern gillade direkt. Hon uttryckte sig på ett roligt vis ”Jag är piggelin, han kör som en blådåre, de fräser runt i bilen”. Damen sitter uppe halva nätterna och tittar på tv för som hon uttryckte det ”Allt spännande händer på natten, det är stjärnor och mörka hål som slukar allt”.
 
Reporterns dotter verkade inte lika upprymd över världen. När hon var fyra år frågade hon ”Mamma, ska livet vara så här? Man går upp, man går till dagis, man äter, man går hem och man sover”.
 
 
 
Sportreporter-Martin frågade om jag ville följa med på Lisa Nilsson i går och det ville jag. Jag tyckte att vi skulle sitta så långt fram som möjligt så vi hamnade på första raden mitt framför micken. Spelningen var jättebra. Martin och jag är överrens om att det är bra att bryta av veckan och lura kroppen att det är helg. Att gå på en konsert är ett utmärkt sätt att göra det på. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback