Mer om prästen

Hanna bloggade om prästen hon med. Jag lägger ut det hon skrivit. Först hyllade hon alla vänner och tackade för presenterna och sedan kom det här…

 

Det mindre roliga med dagen var att prästen var ganska hemsk. Jag hade ju mina föraningar, men hade hoppats på att han bara vaknat på fel sida sist. Nu vart det sju resor värre. Mardrömsprästen började med att skälla ut gudmor när hon och familjen bad att få komma in i församlingslokalen för att lämna kakor de bakat. Sen skällde han ut hela församlingen innan dopet började, liksom för att verkligen försäkra alla om att det var han som bestämde och hade makten och gud nåde den som trodde att dopet tillhörde även någon annan. Det finns tusen sätt att förklara att man inte vill vara med på Facebook men han valde den mest aggressiva ton jag varit med om. Det fortsatte i samma stil och med en del märkliga skämt som iallafall inte jag tyckte var roliga. Så jag vågade knappt titta på honom under resten av dopet av rädsla för att framkalla ilska och jag vet att andra inte heller vågade möta hans blick. Sen vill jag också säga för rättvisans skull att precis alla tyckte inte lika som jag om prästen. En kompis tyckte han var ”jättebra” och skulle velat haft samma om hon hade dop. En annan kompis skakade på hand efteråt på kafferepet och fick be en annan ta emot hennes kaffekopp för hon darrade så. Han satte verkligen rädsla i folk, även de mest modiga jag känner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback