Advent

Richard skickade ett meddelande på facebook: ”Jag var ute och flög i dag.” Det var jag redan väl medveten om eftersom han lågflugit över mitt hus och väckt mig alldeles för tidigt. Det visade sig vara ganska trevligt att gå upp i tid, men det ska för det inte bli någon vana.

 

Snart ska jag tjata ut grannen på en promenad. Hundarna verkar helt ha tappat intresse för den sysslan. I går på första advent och allt gick jag en mysig skogspromenad, ensam. Den ena hunden visade direkt att den inte tänkte följa med. Hon kröp in under täcket i soffan och morrade när jag tog fram kopplen. Den andra kom springandes och följde med fram till grannens hus. Där kom hon på att det var för kallt och vände hem igen. Därför fick jag som så många gånger förr gå utan dem.

 

Lilla Winston kom på adventsfika och efter det plåtade jag invigningen av bocken åt TT. Det är synd att bocken står som den står, man får ju plåta arslet på honom för att få med fyrverkerierna.

 

Efter invigningen åkte jag hem till Ulrika som fyllt år och käkade tårta. Jag påpekade att hon hade ett fint hjärta på köksbordet och hon sa direkt att jag kunde få det, men så kan hon inte hålla på för då törs jag ju inte säga att någonting är fint. Hjärtat fick därför stå kvar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback