Mod & Gala

När jag var på leklandet med 2-åriga Winston frågade jag honom om han ville prova en rutschkana som bestod av ett brant snurrat kolsvart rör.

– Nej, jag vågar inte, svarade han.  

– Ska jag åka den själv?

– Ja, åk du!

Jag kröp in i röret men där inne ångrade jag mig och kom tillbaka ut. Då började den lilla peppa:

– Du vågar! Du vågar! Du vågar!

Han var ju för gullig så jag tuffade till mig och kastade mig ner.

 

En annan som nästan inte vågar är min hund Minja. Hon ramlar ofta i trappor och i perioder har jag fått agera hiss då hon ställt sig och gnällt och visat att hon vill byta våning. Efter att hon ramlat försöker jag därför direkt träna upp modet på henne igen. Jag sätter på kopplet och så går vi upp och ner till det flyter på bra. Sist hon ramlade var hon med min mamma och därför valde hon att ta tag i träningen själv. Hon började gå upp och ner för trappan. Hela 15 gånger övade hon.

 

I morgon kommer Annika hit. Först ska vi göra ett jobb, sedan ska vi gå på after work och därefter blir det Hjältegalan på tv. Där är det med många modiga människor. En av dem har vi hittat, så vi ser verkligen fram emot att se den. 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

;-)

2014-12-13 @ 23:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback