Reportage

I nya numret av Året Runt har jag med tre reportage. Först har jag träffat Mimmi som förlorade sin dotter Lilly när hon bara var tio veckor. I samband med det förlorade hon även flera vänner, troligen för att de inte visste vad de skulle säga efter Lillys död. Jobbigast tycker Mimmi det är att ingen nämner barnet hon har förlorat, hon vill inte att det ska glömmas bort.

 

Jag har även träffat Marwa som jag och Annika nominerade till Svensk Hjälte. Hon var mobbad i 10 år och om Svenska Hjältegalan sa hon att det var den roligaste dagen i hennes liv. Hon är så värd det. Tyvärr är det fortfarande elaka och avundsjuka personer som skriver idiotiska saker till henne, men hon är stark och fortsätter inspirera och hjälpa så många hon kan.

 

Jag träffade även Ulrika som sitter i rullstol. Hon vågade inte hoppas på att få varken barn eller man. Hon trodde att rullstolen skulle skrämma bort kärleken. Det gjorde den inte för hon träffade Magnus och nu har de två söner tillsammans.  

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina reportage! /Cat

2014-12-23 @ 19:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback