Fikalöst

Just nu åker jag runt och gör jobb på fina ställen. I går var jag på Djurgården i Stockholm och nyligen var jag på Kungsholmen. Det verkar vara så att ju tjusigare ställen man kommer till desto mindre fika får man. Lina var med i Stockholm och hon förstod allvaret när vi var färdiga med ett jobb i en byggnad som hade ett helt långbord med kakor, varav vi fått smaka noll.

– Jag förstår att du är besviken, nu åker vi och köper glass, viskade hon till mig så fort vi kom ut.

I dag gjorde jag ett jobb i Hudiksvall. Det var samma sak där. Helt fikalöst. Jag hade ingen reporter med mig men jag styrde upp det hela med att åka och köpa en till glass. Jag stannade även i Söderhamn och där är det annat. Där förstår jag inte hur restaurangerna går runt för de verkar vilja bjuda alla som kommer in.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback