Sundborn

I dag var jag på jobb i Sundborn. Jag fotograferade en tjej som har fem barn. Hon var piffad och fin precis som förra gången jag var där. Hennes hem platsar i heminredningstidningar och hon tränar fem gånger i veckan. Vissa är effektivare än andra. Jag åkte hem och piffade lite jag med. Efter att ha målat naglarna fick mamma klippa topparna på mig. En gång satt jag och funderade på om jag skulle klippa lugg eller inte. Till slut tyckte mamma att jag velat för länge så hon skyndad fram, tog tag i luggen och klippte till.

– Så, nu har du lugg, sa hon.

Jag hade tittat upp olika frisörer och en salong har en klippning som heter ”snabbt och hyfsat”. Det låter som mammas tillvägagångssätt så jag lät bli att lägga tid på att boka och åka iväg och lät istället mamma klippa till igen.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback