Love ♥ Respect

I fredags träffade jag ett par som hjälper hemlösa i Sundsvall. Jag har träffat dem förut och blev då otroligt imponerad av deras engagemang. Två dagar i veckan fixar de smörgåsar och kaffe som de åker ut med, på tisdagar fixar de matlådor och på lördagar grillar de tillsammans. En av uteliggarna berättade för mig att de blev rädda första gången paret kom fram för killen är stor och musklig så uteliggarna tänkte direkt att det skulle bli trubbel, men det blev istället en otroligt fin vänskap. Nu när jag var där hade paret till och med börjat fixa ännu mer aktiviteter. De tillverkar bland annat Love ♥ Respect armband som de säljer och så hittar de på roliga aktiviteter för pengarna. Paret gör allt det här ideellt, de gör det för att de gillar att se andra människor glada.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback