Lasse Stefanz & Furuvik

Nu har jag varit ledig i två dagar och jag har hunnit med en hel del. I går tog vi båten ut till en ö i havet där vi badade och åt picknick. Hundarna var med och tyckte det hela var riktigt spännande.

 

På kvällen åkte jag till Mattes stuga i Hedesunda. Vi badade badtunna, grillade och tittade på Lasse Stefanz. När dansen var slut sa jag till Annelie att vi skulle gå och plåta bandet.

– Men vill du verkligen bli plåtad med Lasse Stefanz? frågade hon när vi stod i kön.

– Nej, det är du som ska plåtas med dem, svarade jag.

– Jag? Jag vill inte plåta mig med dem.

– Men vet du hur många som vill plåta sig med Lasse Stefanz? Nu ska du plåta dig med dem!

Så blev det inte, Annelie drog sig ur kön och jag smällde istället av en bild utan henne. Men trots att hon inte ville vara med om någon fotosession la hon sig i ändå.

– Plåta inte bara sångaren, det är ett helt band! stod hon och domderade.

 

I dag var jag på Furuviksparken med min bror och hans barn Milia och Winston. Jag och 3-åriga Winston hade åkband och körde på för fullt. Jag försökte få med honom in till en karusell trots att jag anade att han kanske var för kort. Mätstickan kom fram och vi fick snällt gå iväg utan att ha fått åka.

­– Faster fuskar! skrek Winston då, för att påvisa att han inte hade någonting att göra med buset.   

Han har fått ett nytt uttryck också och det lyder:

– Vad vet väl jag? Jag är ju bara ett litet barn. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback