Olika jobb

I måndags var jag på Dramaten och fotograferade en skådespelerska. I tisdags var jag i Uppsala och fotograferade en kvinna som hjälper fattiga i Afrika. I onsdags träffade jag kille som tidigare varit tjej.

 

Här har jag träffat Ellinor och Robin som bodde grannar med en flyktingfamilj.

– Jag höll faktiskt lite avstånd till dem i början eftersom jag hade en del fördomar. Jag jobbar extra som dörrvakt på krogen och bildar mig ibland en uppfattning om människor onödigt snabbt, säger Robin.

Familjerna lärde känna varandra och de blev så goda vänner att Robin och Ellinor köpte ett hus till flyktingfamiljen när de blev bostadslösa.

 

Här har jag träffat en till fin människa. Det är 11-åriga Emil som åkte till Ukraina för att hjälpa krigsdrabbade.
 Hela hans klass hjälpte till med att samla in förnödenheter och gosedjur som Emil delade ut till olika familjer.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback