Brynäs

I morse ringde 3-åriga Winston.

– Faster, kan jag komma och sitta i ditt plan?

– Jag vet inte om det är något plan inne men jag kan kolla upp det.

 

Efter ett tag ringde han igen.

– Är det något plan inne? Om det ena inte är inne kan vi sitta i det andra, konstaterade han. 

 

Vi åkte dit och kom samtidigt som Brynäs som skulle flyga till Skellefteå.

– Ska vi gå och hälsa Brynäs lycka till och vinka av dem? frågade jag Winston.  

– Nej, det är en nödsituation faster. Vi ska flyga iväg och rädda en person som ramlat från en hög höjd.

­– Men ska vi inte hälsa på Brynäs först?

– Först? Jag sa ju att det är en nödsituation. Vi har bråttom!

– Så du vill inte träffa Brynäs och se det stora planet?

– Nej, det vill jag inte. Jag kör iväg nu faster.

Det blev inget vinkande åt Brynäs. Istället vinschade vi upp cirka sju personer som alla råkat ramla från hög höjd.  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback