Hasse "Kvinnaböske" Andersson

Min nya idol är Hasse ”Kvinnaböske” Andersson. Vilken otroligt härlig och fin människa han är. Jag hade den stora äran att hjälpa 6-åriga Olle att uppfylla sin dröm. Av Min Stora Dag hade han önskat att få åka med en brevbärare samt att träffa och spela med Hasse Andersson. Förra veckan var vi på studiebesök på posten och han åkte även med för att dela ut post. Olle hade klätt sig i skjorta och slips och charmade alla. I går var det dags att träffa Hasse Andersson. Jag hade beställt en limousin som hämtade upp honom hemma och efter lite cruising på stan åkte den till konserthuset. Olle var klädd i skjorta och fluga och jag mötte upp när han kom fram.

- Det är som Obama och Löfven, sa han om limon.

Vi gick in och Hasse ville genast att Olle skulle vara med och spela så de flyttade fram trummorna så att han fick sitta bredvid Hasse under soundcheck. Olle hade tränat in Änglahund och Guld och gröna skogar, men han briljerade även när han spelade några andra låtar. Olle fick även låna Hasses änglahundgitarr. I pausen tog Hasse med Olle ut och där fick han en massa presenter. Det var t-shirtar, dvd, skivor och autografkort. Därefter satt de och pratade en lång stund. Hasse tog sig tid och visade att han var glad över att Olle kommit. 

- Jag har hört om Min Stora Dag och tycker det är bra men jag hade aldrig trott att någon skulle önska att träffa mig, sa Hasse och kramade om Olle.

När konserten började satt Olle på första parkett. Lite då och då ställde han sig för att dansa. Jag hoppades att Hasse skulle säga något till Olle från scenen och det gjorde han nästan direkt.

- Jag har lärt känna Olle i dag som är här med Min Stora Dag. Det var så roligt att träffa honom. Jag har fått en vän för livet.

Sedan småpratade han med Olle lite då och då under konserten. Olle kom på att han även ville ha en affisch signerad så han fick gå ner i logen.

- Jag älskar pågen, sa Hasse då.

Hasse vill att han och Olle ska hålla kontakten. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback