Min Stora Dag

I går var jag till lekterapin på sjukhuset och hälsade på ungdomar som ska följa med Min Stora Dag och mig till Jukkasjärvi om ungefär en månad. Vi ska bland annat åka skoter, hundspann, hälsa på en sameby, laga mat vid Torne älv och besöka ishotellet. De är nervösa och förväntansfulla.

 

I dag är troligen en kille som jag hjälpt också nervös och förväntansfull. Han fick en Stor Dag och jag har hjälpt honom boka en fotbollsresa. Just nu är han i London och i kväll ska han se Arsenal-Barcelona. Jag ska också se matchen men tyvärr inte på plats utan jag får nöja mig med O'Learys i Gävle.

 

På lördag blir det också spännande. Då ska jag och ett helt gäng barn se direktsändningen av Melodifestivalen. Min Stora Dag vill att barnen ska få vara med om spännande saker som skapar kraft och energi och goda minnen att plocka fram i tuffare stunder. Jag är glad att få hjälpa till med det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback