Simon

I helgen är jag i Sundsvall för att träffa Annika, Tommy och deras 10-åriga son Simon. Simon bad mig titta på hans Instagrambilder.

– Du som är fotograf kan väl bedöma mina bilder?

Han har fotograferat legogubbar i olika miljöer och jag bedömer bilderna som mycket fina. Han tog även två bilder på mig.

– Du fick inte med mina rynkor så jag är nöjd.

– Det är ganska enkelt, det är bara att man bleker bilderna lite grann. Får jag ta en närbild av ditt öga och lägga ut den också?

– Det får du, trots att mina rynkor kommer att synas då.

– Ja, fast det är lite vackert också. 

Simon är inte bara en duktig fotograf. Han har även ett imponerande minne. Här är några exempel…

– Vilket är det största djuret? Vet du det?

– Ja, det är blåval.

– Vilken är världens högsta byggnad?

– Det är Burj Khalifa.

– Jag vet inte hur man stavar till det.

– Det vet jag, jag kan skriva det åt dig.

– Vet du vad Koenigsegg är?

– Lite udda fråga, men det är ett svenskt bilmärke som har gjort bilar som Agera, Agera R och Regera, som är deras nya modell. Deras snabbaste bil går 402 kilometer i timmen. Agera R har större vinge än vanliga Agera. Det är bra bilar. Kan du lägga ut namnet på min legosida också?

– Ja, det kan jag göra.

– På Instagram heter den lego_nerdcompany.

– Varför ska folk gå in där?

– Så att de kan bli fascinerade och börja ta egna legobilder.

 

Kommentarer
Postat av: britt

Snygga bilder!

2016-06-17 @ 22:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback