Veckan

I måndags drog bilbingon igång på flygklubben i Lemstanäs. Jag sprang runt och rättade lotter. Det där hade varit en mycket seg och tråkig tillställning, om det inte vore för min alldeles egen hejarklack. Det är mina pilotkompisar som kallar mina släktingar Berit och Ronald för det. Först så bjuder de på mat och efterrätt hemma hos sig, sedan kör de mig till bilbingon. I pausen har de ordnat matsäck och efteråt åker vi hem till dem och äter jordgubbar, glass och grädde. Även en matlåda brukar följa med hem. Det hela är mycket lyxigt.

 

I onsdags jobbade jag också ideellt, men då var det som volontär åt Min Stora Dag. Jag köpte med fika och åkte hem till en familj där sonen ska få önska sig vad han vill. Det är en riktigt härlig familj och jag ser verkligen fram emot att göra pojkens önskan så bra det bara går.

 

På förmiddagen i dag var jag och Kattis på glasspromenad och konstutställning i Mackmyra. Svanarna stod kvar från förra året, men annars är det mycket virkat. Väl hemma igen kom min kusins fru och hälsade på. Hon bor i Uppsala men kommer från Venezuela. Sol som hon heter kan laga mat och det gjorde hon hemma hos mig. Diska gjorde hon också trots att jag förbjöd henne.

 

I morgon ska jag vara barnvakt åt Milia och Winston. Jag tror i alla fall att det är bestämt, men på 4-åringen verkar det lite osäkert.

– Vi ses på fredag Winston.

– Vi får se hur det blir, svarade han.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback