Snövit

I dag var det dags för Min Stora Dag att ta med barn på Snövit. I pausen frågade jag ett av barnen:

– Gillar du Snövit? Har du det bra?

– Ja, det är jättebra, svarade hon.

En liten stund senare trängde hon sig fram bland stolarna hela vägen till mig för att fråga:

– Hur har du det själv?

Efter musikalen fick barnen komma bakom scenen för att träffa Nanne, Yohio och alla andra skådespelare.

Den gulliga lilla tjejen skyndade fram och satte sig i knä på Snövit. Det är rätta takter, vill man vara med Snövit ska man vara med Snövit. För en liten stund sedan fick jag ett mail: "Har en extremt trött och slut tjej här hemma men ändå SÅ tacksam för "det bästa hon varit med om."

 

Varje år följer hundratals barn och unga med på häftiga evenemang som ger ett avbrott i den tuffa vardag som många upplever. Det skapar något att se fram emot, längta till och minnas. Min Stora Dags aktiviteter i grupp handlar till exempel om att gå på en konsert, se en musikal eller en fotbollsmatch. De som vill ansöka om att hänga med på en gruppaktivitet måste vara 4-18 år, bosatt i Sverige och ha en svår sjukdom eller diagnos, som bekräftas genom ett medicinskt utlåtande. Välkommen med din ansökan!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback