Grattis Molly!

Molly fyller år i dag och det firar vi nu. Hon har i och för sig firat i flera veckor, men i dag är det på riktigt. Varje lördag får hon en plockbricka med god hundmat och hundgodisar. I dag fick hon en till frukost och en till middag. För några dagar sedan gick vi en långpromenad. Den varade i hela fem timmar. Molly ville gå in på en stig och jag följde efter. När Molly ville vända borde jag ha lyssnat, men icke. Vi fortsatte och hamnade efter två och en halv timme i en återvändsgränd i skogen. Det var bara att vända och gå lika långt tillbaka igen. Molly var pigg och tyckte att vi skulle springa hem, men det tyckte inte jag. När vi närmade oss bostaden ville hon ändå gå runt kvarteren för att se om någonting nytt hade hänt. I skogen såg vi en räv och två rådjur. Ett av rådjuren var ca tre meter ifrån oss och vi fick stå och vänta på att han skulle märka att vi var där. Han rusade då in i skogen och skällde ungefär som en hund. Jag trodde först även att jag såg en björn. Jag stod länge och tittade för jag ville känna mig säker på att jag faktiskt sett en nalle, men det visade sig vara en älg som låg ner. Jag har många fina bilder på födelsedagsvovven, men de är i en annan dator och jag är för lat för att starta den så därför tar jag den bild jag hittade här. I går var jag hos min vän Ulrika och åt god mat. Hon får också vara med på en bild.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback