William och Kate

När William och Kate besökte Stockholm i några dagar var jag där och fotograferade åt den finska tidningen Iltalehti. Reportern Tanja är alltid lugn och bra att jobba med. Medan all annan media stod och trampade och frös i mer än en timme varje gång hertigparet skulle dyka upp någonstans, så tyckte hon i stället att vi skulle sitta på något kafé i närheten och dricka kaffe till det närmade sig.

– Vi kommer att se dem, det ordnar sig, konstaterade hon hela tiden.

Victoria och Daniel var med ibland de också och Victoria är snäll och proffsig och tänker på att ställa upp alla personer så att pressen får bra bilder.

När jag kom tillbaka hem igen hade det snöat en hel del. Jag skottade från brevlådan och upp till garaget och när jag var färdig där var det bara att börja om igen. När jag skottat för andra gången kom givetvis plogbilen och tryckte tillbaka massor. Det är verkligen inget prinsessgöra att skotta snö.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback