Fint par

I nya numret av Året Runt har jag träffat Shania som föddes i fel kropp och har fått kämpa hela livet för att bli accepterad. I mer än ett decennium var hon hemligt förälskad i tvåbarnsmamman Margareta.

Shania började jobba som djurskötare på Högbo bruk för 18 år sedan. En dag såg hon en kvinna som hon omedelbart blev förälskad i. Det var Margareta som besökte fåren med en grupp förskolebarn.

– Jag tyckte att hon var oerhört vacker och jag kunde bara få ut mig ett hej den gången, berättar Shania.

I dag är de gifta.

– Vi behöver varandra, det är därför det blev vi två. Någon däruppe styrde att vi skulle träffas där och då, säger Margareta.

Shania har bara fina ord att säga om Margareta.

– Hon är en ängel på jorden. Människor har så lätt för att vara stereotypa, men min fru är ovanligt modig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback